Πέμπτη, 10 Μαρτίου 2011

Φάμπρικα διδακτορικών με... 8.000 € !

http://www.ethnos.gr/article.asp?catid=11424&subid=2&pubid=57042950

Διαστάσεις έχει πάρει η απόκτηση από εκπαιδευτικούς πλαστών μεταπτυχιακών και διδακτορικών τίτλων έναντι αδράς αμοιβής. Η φάμπρικα έχει στηθεί για να αποκτούν οι επιτήδειοι τα μόρια, που τους εξασφαλίζουν διευθυντικές θέσεις.

Διδακτορικούς και μεταπτυχιακούς τίτλους-μαϊμού εμφανίζουν δάσκαλοι και καθηγητές, οι οποίοι συμμετέχουν στις διαδικασίες επιλογής στελεχών της εκπαίδευσης (σχολικοί σύμβουλοι, διευθυντές, υποδιευθυντές σχολείων κ.ά.), προκειμένου να έχουν υψηλά μόρια και να πάρουν τις θέσεις και τα ανάλογα επιδόματα. Το φαινόμενο αυτό έχει πάρει μεγάλες διαστάσεις, όπως καταγγέλλουν οι ίδιοι οι εκπαιδευτικοί και μάλιστα έχουν στηθεί «φάμπρικες» πλαστών τίτλων, οι οποίες έναντι αδρής αμοιβής παρέχουν στους ενδιαφερομένους τίτλους από πανεπιστήμια του εξωτερικού και κυρίως από βαλκανικές χώρες.

Μέχρι στιγμής, το υπουργείο Παιδείας δεν έχει ανακοινώσει μέτρα για τα πλαστά πτυχία ενώ στο μεταξύ πλησιάζουν οι επιλογές για τους νέους σχολικούς συμβούλους, διευθυντές, υποδιευθυντές και άλλα στελέ
Μέχρι στιγμής, το υπουργείο Παιδείας δεν έχει ανακοινώσει μέτρα για τα πλαστά πτυχία ενώ στο μεταξύ πλησιάζουν οι επιλογές για τους νέους σχολικούς συμβούλους, διευθυντές, υποδιευθυντές και άλλα στελέχη της εκπαίδευσης
Για το σοβαρότατο αυτό ζήτημα και τις παρανομίες που διαπράττονται, στελέχη της εκπαίδευσης έχουν ενημερώσει τόσο υπηρεσιακά όσο και προσωπικά την υπουργό Παιδείας, Αννα Διαμαντοπούλου, ζητώντας της να λάβει μέτρα ώστε να σταματήσει αυτή η κατάσταση, η οποία αποτελεί ντροπή για τον κόσμο της εκπαίδευσης και αδικεί δασκάλους και καθηγητές, οι οποίοι έχουν πραγματικά μοχθήσει, προκειμένου να κατακτήσουν έναν τίτλο μεταπτυχιακών ή διδακτορικών σπουδών και δικαιούνται θέσεις στην εκπαίδευση, τις οποίες τελικά καταλαμβάνουν οι επιτήδειοι με τους πλαστούς τίτλους. Μέχρι στιγμής, το υπουργείο Παιδείας δεν έχει ανακοινώσει μέτρα για την πάταξη του φαινομένου, ενώ στο μεταξύ πλησιάζουν οι επιλογές για τους νέους σχολικούς συμβούλους, διευθυντές, υποδιευθυντές και άλλα στελέχη της εκπαίδευσης και, όπως δείχνουν τα πράγματα, τα πτυχία-μαϊμού θα έχουν την... τιμητική τους.
Φάμπρικα διδακτορικών με... 8.000 € !
Οπως καταγγέλλουν στο «Εθνος» εκπαιδευτικοί, οι περισσότεροι πλαστοί τίτλοι προέρχονται από χώρες όπως οι Βουλγαρία, Ρουμανία, Ιταλία, Κύπρο αλλά και Αγγλία.
Μάλιστα σχεδόν όλοι όσοι εμφανίζουν τέτοιους τίτλους, δεν γνωρίζουν καθόλου τη γλώσσα της χώρας από όπου προέρχονται ούτε και την αγγλική γλώσσα. Επίσης κανείς δεν έχει λάβει εκπαιδευτική άδεια, προκειμένου να κάνει τις σχετικές σπουδές και όλοι ισχυρίζονται ότι έχουν πάρει τα πτυχία τους με την μέθοδο των σπουδών εξ αποστάσεως.
Στο μεταξύ, όμως, το εμπόριο παροχής τίτλων ανθεί, αφού διάφοροι επιτήδειοι παρέχουν στους ενδιαφερομένους μάστερ και διδακτορικά, φυσικά πάντα με το ανάλογο τίμημα, το οποίο συνήθως είναι και αρκετά τσουχτερό. Για τους λόγους αυτούς μάλιστα οι εκπαιδευτικοί προτείνουν στο υπουργείο Παιδείας να εξετάζονται οι κάτοχοι των μεταπτυχιακών και διδακτορικών τίτλων στη γλώσσα της χώρας από όπου προέρχονται, ώστε να πιστοποιείται τουλάχιστον η γνώση της ξένης γλώσσας.
ΜΑΡΤΥΡΙΑ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΥ
«Μου πρόσφεραν μεταπτυχιακό με... 3 συνεδρίες έναντι 8.000 €»

Ο κ. Χρήστος Καρανικόλας σήμερα είναι πρόεδρος του Συλλόγου Εκπαιδευτικών Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Κεντρικής και Νότιας Χαλκιδικής, αλλά την περίοδο 2007-2009 ήταν αιρετός στο ΠΥΣΠΕ. Οπως αποκαλύπτει ο ίδιος στο «Εθνος», «εκείνη την περίοδο εμφανίστηκε ένας συνάδελφος και μου είπε ότι με 8.000 μπορώ να πάρω μεταπτυχιακό χωρίς να σπουδάσω σε κάποια χώρα και ότι όλες οι συνεδρίες θα γίνονταν στην Ελλάδα. Δεν δέχτηκα, αλλά δύο συνάδελφοι το έκαναν και πήραν τους σχετικούς τίτλους. Και οι δύο, όμως, δεν κατέχουν ούτε στοιχειώδεις γνώσεις στα αγγλικά και τώρα είναι προϊστάμενοι Εκπαίδευσης. Μάλιστα είχα καταγγείλει το γεγονός στον περιφερειακό διευθυντή, αλλά δεν θέλησε να κάνει κάποιες κινήσεις. Πώς είναι δυνατόν κάποιος να πάρει ένα μεταπτυχιακό διάρκειας 2 ετών μόνο με τρεις ωριαίες συνεδρίες στην Ελλάδα; Παρ' όλα αυτά, όμως, όλοι φαίνονται νόμιμοι και ας μην μπορούν να πουν ούτε μια ξένη λέξη! Η κατάσταση αυτή πρέπει να σταματήσει, γιατί δεν αρμόζουν στον κλάδο των εκπαιδευτικών τέτοια φαινόμενα».
ΑΝΑΒΡΑΣΜΟΣ ΣΤΟΥΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΥΣ ΜΕΤΑ ΤΙΣ ΚΑΤΑΓΓΕΛΙΕΣ
Ζητούν μέτρα από το υπουργείο Παιδείας για αξιοκρατία

Οι εκπαιδευτικοί δηλώνουν ότι το θέμα αυτό έγινε γνωστό έπειτα από καταγγελίες συναδέλφων τους. Τώρα δάσκαλοι και καθηγητές ζητούν από το υπουργείο Παιδείας να πάρει μέτρα ώστε να μην αδικούνται οι συνάδελφοί τους, οι οποίοι κοπιάζουν χρόνια προκειμένου να κατακτήσουν έναν παραπάνω τίτλο μετά το πτυχίο τους και να ενισχύσουν με αυτόν τον τρόπο τις γνώσεις και την επαγγελματική σταδιοδρομία τους.
Σχετικά με το θέμα αυτό ο κ. Δημήτρης Μπράτης, αιρετός ΚΥΣΠΕ, τονίζει στο «Εθνος» ότι «το τελευταίο διάστημα έχουν γίνει σοβαρές καταγγελίες από συναδέλφους μας ως προς τη γνησιότητα μεταπτυχιακών τίτλων που αποκτήθηκαν τα τελευταία χρόνια στο εξωτερικό, ιδιαίτερα σε βαλκανικές χώρες.
Παρατηρείται μάλιστα το φαινόμενο να έχουν πάρει κάποιοι μέσα σε 5 χρόνια δύο μεταπτυχιακούς τίτλους σε διαφορετικές χώρες του εξωτερικού, ενώ υπηρετούσαν στην Ελλάδα και δεν είχαν λάβει εκπαιδευτική άδεια.
Το υπουργείο Παιδείας για να διασφαλίσει την εγκυρότητα της διαδικασίας, τόσο στην επιλογή σχολικών συμβούλων όσο και των διευθυντών σχολικών μονάδων, οφείλει να λάβει όλα τα απαραίτητα μέτρα επανεξέτασης της γνησιότητας αυτών των τίτλων».
Για το ίδιο θέμα ο κ. Θωμάς Καραγιάννης, πρώην αιρετός ΚΥΣΠΕ, συμπληρώνει: «Η βιομηχανία διδακτορικών και μεταπτυχιακών πρέπει να σταματήσει, διότι αυτό αποτελεί ντροπή για την εκπαίδευση. Πίστευα και πιστεύω ότι τα πτυχία αυτά είναι ''μαϊμού''. Ετσι παίρνουν επιπλέον μόρια και είναι ''αχτύπητοι'' στον ανταγωνισμό με τους συναδέλφους τους για διάφορες θέσεις.
Προτάσεις
Το φαινόμενο αυτό έχει πάρει μεγάλη έκταση και νομίζω ότι από εδώ και πέρα θα γίνει χειρότερο εάν δεν ληφθούν μέτρα. Θα έπρεπε επίσης να υπάρχει μια διάταξη που να ορίζει να μη γίνονται δεκτά πτυχία που δεν έχουν συνάφεια με το αντικείμενο. Για παράδειγμα, υποψήφιος για θέση προϊσταμένου μας έφερε μεταπτυχιακό από ελληνικό ΑΕΙ για τα ''ήθη και τα έθιμα του Ζαγορίου Ιωαννίνων''. Τι σχέση έχει αυτό το μεταπτυχιακό με μια θέση διοίκησης στην εκπαίδευση, ή όλα όσα μας φέρνουν με σπουδές στη Θεολογία;».

ΠΩΣ ΔΙΝΟΝΤΑΙ ΤΑ «ΠΤΥΧΙΑ»
Από ΑΕΙ του εξωτερικού και με σπουδές... εξ αποστάσεως

Οπως υπογραμμίζει ο κ. Τάσος Αμπελίδης, αιρετός στο ΠΥΣΠΕ Χαλκιδικής, τα περισσότερα από αυτά τα μεταπτυχιακά είναι από ξένα ΑΕΙ και σχεδόν όλα με σπουδές εξ αποστάσεως.
«Ξέρω ότι υπάρχουν διάφορα γραφεία τα οποία με 6.000-7.000 ευρώ σου δίνουν ό,τι... θέλεις. Οι περισσότεροι από αυτούς δεν ξέρουν καμία ξένη γλώσσα αλλά το μεταπτυχιακό στο ξένο πανεπιστήμιο το έχουν.
Υπάρχει μια ολόκληρη βιομηχανία που κινείται γύρω από αυτό το ζήτημα. Η κατάσταση αυτή είναι ανήθικη και ιδιαίτερα για εκπαιδευτικούς. Εμείς έχουμε ενημερώσει την υπουργό Παιδείας και περιμένουμε να δείξει ενδιαφέρον».
Συμπληρώνοντας ο κ. Σταύρος Πετράκης, οργανωτικός γραμματέας ΔΟΕ, τονίζει ότι «υπάρχουν πάρα πολλές καταγγελίες από συναδέλφους, για απόκτηση μεταπτυχιακών τίτλων με διαδικασίες που θα μπορούσαν το λιγότερο να χαρακτηριστούν ύποπτες.
Ιδιαίτερα στις μικρότερες κοινωνίες που τα πρόσωπα είναι γνωστά μεταξύ τους, υπάρχουν περιπτώσεις που κυκλοφορούν σχεδόν σαν ανέκδοτα.
Ξενόγλωσσοι τίτλοι που αποκτώνται μέσα σε ελάχιστο χρόνο από πρόσωπα που δεν γνωρίζουν καν τη γλώσσα! Μεγάλο προβληματισμό προκαλεί και το γεγονός ότι μεγάλος αριθμός αναγνωρίσεων γίνεται κυρίως σε προεκλογικές περιόδους.
Είναι γνωστή σε πολλούς η περίπτωση εκπαιδευτικού που "κόπηκε" λόγω μη επάρκειας γλώσσας από διαδικασία κατάληψης θέσης στελέχους εκπαίδευσης στο εξωτερικό και μετά από λίγο παρουσίασε μεταπτυχιακό τίτλο στη γλώσσα που δεν γνωρίζει!
Είμαι απόλυτα βέβαιος πως ένας απλός έλεγχος των ξενόγλωσσων τίτλων από το υπουργείο Παιδείας, θα φέρει στο φως τερατώδεις περιπτώσεις».
ΝΙΚΟΛ. ΤΡΙΓΚΑ

ΠΑΡΕΜΒΑΣΗ
Κ. ΜΑΝΤΑΣ

Αναγκαία η παρέμβαση του υπουργείου
Τελευταία πληθαίνουν οι ενδείξεις για την ύπαρξη «περίεργων» τίτλων μεταπτυχιακών σπουδών σε Ελληνες εκπαιδευτικούς. Τα μεταπτυχιακά αυτά, δίνουν στους κατόχους τους μόρια για την κατάληψη θέσεων στελεχών της εκπαίδευσης, χωρίς αυτοί καν να παρακολουθήσουν μαθήματα και φυσικά με το αζημίωτο, λαμβάνοντας επιπλέον και τα μόρια για γνώση ξένης γλώσσας χωρίς άλλη πιστοποίηση. Κρίνεται αναγκαία η παρέμβαση του υπουργείου Παιδείας, προκειμένου να διαπιστωθεί η εγκυρότητα του τίτλου, ιδίως στις περιπτώσεις όπου οι υπάλληλοι, ενώ βρίσκονταν αποδεδειγμένα στην υπηρεσία τους στην Ελλάδα, ταυτόχρονα ελάμβαναν μεταπτυχιακό τίτλο στο εξωτερικό.

Ο Κομνηνός Μαντάς είναι πρόεδρος της Διδασκαλικής Ομοσπονδίας.

3 σχόλια:

  1. Giannis Mavrozoumis Μια εξαιρετική συνάδελφος σχολική σύμβουλος επισημαίνει για τα πλαστά μεταπτυχιακά -που πολλά από αυτά από την Ιταλία έχουν ήδη αναγνωριστεί:
    "Η μόνη λύση που φαντάζει δίκαια είναι η διενέργεια εξετάσεων στις οποίες δε θα εξετάζονται οι γνώσ...εις αλλά η ικανότητα διαχείρησης των γνώσεων σε διάφορες καταστάσεις που αφορούν την εκπαιδευτική διαδικασία. Γιατί ακόμη και αν αποκτήσαμε τον ίδιο τίτλο κάποιοι, αυτό δε σημαίνει ότι έχουμε και την ίδια ικανότητα να διαχειριστούμε ζητήματα σχετικά με το αντικείμενο των σπουδών μας.
    Αλλά βέβαια μία τέτοια διαδικασία δεν επιτρέπει "βολέματα" και γι'
    αυτό δεν επιλέγεται. Δυστυχώς πάντα θα σερνόμαστε πίσω από τους επιτήδειους στην αναρρίχηση!!!"

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. George Gartzios Είναι πολύ σημαντικό αυτό που γίνεται γιατί δημιουργεί την ελπίδα ότι θα ξεκαθαρίσει ένα θολό τοπίο.
    Οι άνθρωποι αυτοί που επιλέγουν την «εύκολη» πρόσβαση σε ένα πτυχίο μαϊμού υποτιμούν βαθύτατα την ουσία του επαγγέλματός μας που είναι η α...ργή, βασανιστική και συστηματική οικοδόμηση της γνώσης! Όποιος υποτιμά τη γνώση, πώς μπορεί να εμπνεύσει τους μαθητές του στην δική τους ατομική προσπάθεια για να την οικοδομήσουν; Όποιος απαξιώνει την διαδικασία της εκπαίδευσης και ψάχνει «παρακαμπτήριους» ξεκούραστης πρόσβασης σε ψεύτικα χαρτιά( πτυχία), πώς μπορεί να αφιερώσει τον απαραίτητο χρόνο και κόπο ώστε να στηρίξει τις σχολικές μονάδες που έχει στην εποπτεία του ως σύμβουλος ή διοικητικός προϊστάμενος …
    Το συνδικαλιστικό κίνημα θέτοντας αυτό το ζήτημα ανοιχτά και χωρίς περιστροφές κάνει ένα σημαντικό βήμα αναπροσανατολισμού και δημιουργεί ελπίδες για την ανάκτηση της αξιοπιστίας του ….

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ

    ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΠΑΙΔΕΙΑΣ

    ΔΙΑ ΒΙΟΥ ΜΑΘΗΣΗΣ ΚΑΙ ΘΡΗΣΚΕΥΜΑΤΩΝ

    16/03/2011

    Δελτίο Τύπου

    Σχετικά με τις καταγγελίες για παράνομη απόκτηση από εκπαιδευτικούς μεταπτυχιακών τίτλων σπουδών από το εξωτερικό έναντι αμοιβής



    Η απόκτηση παράνομων μεταπτυχιακών τίτλων έναντι αμοιβής εγείρει μείζονα θέματα ηθικής και νομιμότητας στο χώρο της Παιδείας, αλλά και ζητήματα που σχετίζονται με τις αμοιβές των εκπαιδευτικών, με τη δυνατότητα και τον τρόπο εξέλιξης τους σε θέσεις διοικητικής και παιδαγωγικής ευθύνης.

    Η Πολιτική Ηγεσία του Υπουργείου Παιδείας, Διά Βίου Μάθησης και Θρησκευμάτων, προχώρησε άμεσα στις παρακάτω ενέργειες:

    1. Δόθηκε εντολή για διενέργεια Ένορκης Διοικητικής Εξέτασης (ΕΔΕ) στο Νομό Χαλκιδικής, όπου υπήρξαν οι συγκεκριμένες καταγγελίες. Εφόσον προκύψουν στοιχεία, που τεκμηριώνουν τις παραπάνω καταγγελίες, θα παραπεμφθούν άμεσα στον Εισαγγελέα.

    2. Ζητήθηκε από τις Διευθύνσεις Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης, όλης της χώρας, να στείλουν για έλεγχο στο Υπουργείο τους μεταπτυχιακούς τίτλους, που έχουν κατατεθεί από εκπαιδευτικούς και έχουν αποκτηθεί από Πανεπιστήμια του εξωτερικού, με τις αντίστοιχες ισοτιμίες του ΔΟΑΤΑΠ.

    Παράλληλα, το Υπουργείο Παιδείας επεξεργάζεται πρόταση, ώστε τα Συμβούλια Επιλογής Στελεχών να ελέγχουν τη γνώση της ξένης γλώσσας, στην οποία έχει αποκτηθεί ο μεταπτυχιακός τίτλος σπουδών, προκειμένου να μοριοδοτούν τους μεταπτυχιακούς τίτλους κατά τη διαδικασία επιλογής των στελεχών.

    ΑπάντησηΔιαγραφή